Hjem
  -  
Caser
  -  
Kampanje for Amnesty

Kampanje for Amnesty

Design
Innhold
Sosiale medier

Amnesty og Vild gjennomførte vellykket kampanje, med humoristisk, positivt og tydelig budskap.


Kampanjen hadde navnet #Sjekkførst og ble rullet ut på sosiale medier og DM, i tillegg til strategisk plasserte annonser i lokalavisa til utvalgte politikere. Målet var å be Finanskomitéen sikre at Oljefondet ikke investerer i brudd på menneskerettighetene.




Vild hadde ansvaret for konseptutvikling og produksjon av kampanjen. Vi illustrerte 18 politikere fra Finanskomiteen, hver iført en tatovering med skrivefeil kombinert med budskapet «I noen tilfeller er det ekstra viktig å sjekke først». For å unngå tatoveringer med skrivefeil som man senere angrer på, må man sjekke først. 

Kampanjen ble en stor seier for Amnesty. En samlet komité ber om at det skal redegjøres ytterligere for arbeidet med risikovurderinger i forkant neste år, og at det skal rapporteres på dette arbeidet årlig. 



No items found.

Flere caser

No items found.
No items found.
@vildoslo@vildnyc