Fem kjappe med Ane Sandberg

Si hei til Ane, vår nye innholdsrådgiver! Ane kommer fra PR-bransjen og byrået Gambit Hill+Knowlton. Hun jobber med både tekst og sosiale medier, og gir seg ikke før hver minste detalj er på plass og tilpasset riktig kanal og målgruppe.

 

Foto: Anne Valeur

 

1. Hvem er du?

– Hei, jeg heter Ane, er 27 år og bor på Grünerløkka i Oslo med samboeren. Jeg er fra Lillestrøm, men har bodd her de siste seks årene – og her blir jeg en goood stund til (les: helst for alltid). 

Ellers så bruker jeg fritiden min på venner, familie og kanskje litt trening. Ifølge nettbanken er jeg glad i å gå ut og spise og ta noen glass med venner. Jeg trives også veldig godt på reise, er ekstremt glad i hunder og sier aldri nei til et glass pepsi max, rødvin (ja, takk – begge deler!) og hjemmelaget pizza. Kort og godt om meg.:) 


2. Hvor jobbet du før du søkte på jobb i Vild, og hvorfor søkte du på jobb i Vild? 

– Før jeg begynte i Vild, jobbet jeg i Hill+Knowlton (tidligere Gambit) som kommunikasjonsrådgiver. Der startet jeg i 2019, rett etter jeg ble ferdig med mastergraden min i strategisk kommunikasjon ved University of Liverpool i London. I mine to og et halvt år i Gambit var jeg PR-rådgiver for både nasjonale og internasjonale kunder, og jeg jobbet mye med kommunikasjonsplaner og -strategier, mediekontakt og tekstproduksjon. 

Jeg har fulgt med på gjengen i Vild det siste året, og synes miksen med tekst, sosiale medier og design er både tidløs og relevant for alle bransjer og bedrifter i 2022. Jeg digger også at Vild strekker seg fra Grønland til Manhattan. At Vild har ambisjoner om å satse over Atlanteren, samtidig som de har hjerte for det norske og skandinaviske, er musikk i mine ører!  


3. Hva vil du si er din special gift/secret sauce (eek for et uttrykk), direkte oversatt spesielle gave/hemmelige saus?

– Oi, denne er vrien! Jeg liker å tro at jeg har et øye for detaljer, i alt fra hva som skal til for å løfte en tekst, dos and don’ts på sosiale medier og hvordan få saken din på trykk eller engasjere følgerne dine. 


4. Har du noen spreke hobbyer du kommer til å snakke om på Slack og i lunsjpausen?

– Jeg har aldri vært glad i å lage mat, men under pandemien fikk jeg øynene opp for plantebasert mat. Og nå er det plutselig gøy å stå på kjøkkenet! 

Er det innafor å kategorisere samtaleemner som spreke hobbyer? I så fall er det lite som slår gode samtaler, med et bedre måltid og i godt selskap. Jeg elsker å snakke om alt fra meningen med livet, klimautfordringer, nyeste serier og musikk og, så klart, fjas fra helgens festligheter. 


5. Hva vil du si at ditt digitale mantra er?

– Snakk MED følgerne dine og ikke til dem. Jeg tror ikke man kan forvente å bli hørt dersom man ikke lytter tilbake.

Kan jeg snike inn et annet digitalt tips? Til store og små bedrifter der ute: Tør å teste, prøv dere frem og test enda litt til. Jeg mener det ikke finnes én digital suksessoppskrift som alle kan kopiere. Finn ut hva som funker for dere, og, ikke minst, hva målgruppen deres biter på og engasjerer seg i. 

 

Trenger du hjelp med tekst eller sosiale medier? Ta kontakt med Ane: ane@vild.no.

Forrige
Forrige

Ledig kontorplass

Neste
Neste

Fem kjappe med Thea Skjelbred