Vild med venner

Vild lanserer nytt kurskonsept: Velkommen til «Vild med venner» – en håndsrekning til bransjen!

Foto: Anne Valeur

Det er så lenge siden vi har minglet på frokostseminar – nå klør det etter å prate og dele kunnskap med folk i bransjen igjen.


Mandag 28. februar arrangerer vi vårt første «Vild med venner»-event, et slags 90 minutter «speech-aton» med faglig tips og triks, hvor den siste halvtimen er satt av til spørsmål og diskusjon. Eventet er gratis og et lavterskel tilbud til alle som ønsker å fylle på med faglig innhold i en travel hverdag. Vi i Vild håper å kunne tilby eventet minst tre ganger årlig. Først ut er temaet «annonsering i sosiale medier», og med oss har vi vennene:

1. Astrid Dyson er en av gründerne av byrået Vild. Til daglig jobber hun med strategi, kampanjer, annonsering og tekst. Astrid skal ta deg med på en intro til annonsering. Passer for deg som ønsker å lære mer om annonsering – du som rett og slett ønsker å ta kontroll over annonsejobben helt selv!

2. Thomas Moen har jobbet i 20 år som digital markedsfører. Er en av de mest erfarne i Norge. Holder relevante og inspirerende foredrag for enhver bedrift. Digital markedsføring er i stor endring etter store endringer fra Apple. Hva fungerer nå i første halvdel av 2022. Hva skal du bruke tiden din på, og minst like viktig – hva skal du bruke pengene dine på?

3. Christine Calvert er Norges eneste tekstdoktor. Hun elsker sjokolade, gullsko og gode tekster. Ingen annonse uten tekst: slik bestemmer du over leseropplevelsen.

4. Julian Stocker bygger nettbaserte virksomheter, designer og utvikler tverrfunksjonelle plattformer for å administrere og lede alle områder av e-handelsvirksomheten. For store og små bedrifter er han ansvarlig for å etablere og administrere strategier for kundeanskaffelse og -retensjon basert på data og forbrukerinnsikt. Han vil vise deg en måte å tenke på re-marketing / inbound marketing samt overraske deg med noen tips!

5. Elisabeth Heidenstrøm, Customer Marketing Manager i Sopra Steria Norge. Jobber med markedsstrategi, marketing automation, digitale kanaler, kampanjer, event og webinarer med fokus på B2B. Account based marketing. Hva er det, og hvordan komme i gang? Elisabeth deler erfaringer og tips fra Sopra Steria sin ABM-strategi.

Kurset passer for deg som jobber i en markedsavdeling, eier/jobber med nettbutikk, jobber i reklamebyrå, jobber med markedsføring generelt.


14. februar, klokken 14.00: Velkommen til 90 minutter med supre tips og triks om annonsering i sosiale medier! Siste halvtimen er til spørsmål og diskusjon. Meld deg på i dag!


Påmeldingslink til kurset



Innmelding avsluttet. Takk til alle som kom! Det ble svært vellykket med over 100 deltakende.


- For å få pdf-en til Christine Calvert (tekst), send en melding til henne på LinkedIn.
- For pdf-en til Julian Stocker (re-marketing), send en melding til han på LinkedIn.
- For pdf-en til Elisabeth Heidenstrøm (account based marketing), send en melding til henne på LinkedIn.
- For pdf-en til Astrid Dyson (annonsering i SoMe generelt), send en mail til astrid@vild.no eller send henne en melding på LinkedIn.

- For å få pdf-en til Christine Calvert (tekst), send en melding til henne på LinkedIn.
- For pdf-en til Julian Stocker (re-marketing), send en melding til han på LinkedIn.
- For pdf-en til Elisabeth Heidenstrøm (account based marketing), send en melding til henne på LinkedIn.
- For pdf-en til Astrid Dyson (annonsering i SoMe generelt), send en mail til astrid@vild.no eller send henne en melding på LinkedIn.


Kjapp oppsummering av Vild-Astrid sine tips:

Optimalt antall ord når man skriver FB-annonsetekster (på den måten “kuttes” ikke teksten og blir borte/veldig få som trykker på les mer i en annonse):
Hovedtekst:
Cirka 18 ord
Overskrift:
Cirka 7 ord
Beskrivelse:
1–3 ord

Om du lurer på hvordan Audience Network funker: https://www.facebook.com/business/help/987564874649426?id=211412110064838

Meta for Business har en guide der en kan se plasseringer og formater: https://www.facebook.com/business/ads-guide/image/facebook-story

Om Ads Value/kvalitetspoeng i annonser: https://www.mohitdave.com/facebook-ads-total-value/

Hvordan brukes de forskjellige Facebook-verktøyene og når skal man bruke hva? Om forskjellene: https://bram.social/facebook-business-suite-manager-creator-studio/

Lurer du på hva merkevare x/kategorien du jobber med gjør i sosiale medier? Søk bedriften opp her og herme/la deg inspirer/gjør det bedre: (søkefunksjon) https://www.facebook.com/ads/library


Og slik rigger du The Facebook Pixel Helper: 

  1. Gå til Chrome web store.

  2. Søk etter Facebook Pixel Helper.

  3. Klikk Add to Chrome.

  4. Klikk Add extension in the pop-up.

  5. Takk ja til Pixel Helper installation, klikk på Pixel Helper-ikonet (til høyre) i url-baren.

Klikk for mer om Facebook Pixel Helper.

Forrige
Forrige

3 grunner til å annonsere på sosiale medier i sommerferien

Neste
Neste

Hva i alle dager er UX-writing?