Klimaetaten

Vild lagde kampanjer for tre av tilskuddsordningene til Klimaetaten i 2022. Vi hadde ansvaret for innsikt, strategi, annonsetekst, annonsering, optimalisering og rapportering.

Tilskuddsordningene vi fikk ansvaret for, var ladeinfrastruktur, isolasjon og solcelle (bedrift + privat). Målet med kampanjene var klikk inn til landingssiden samt å skape oppmerksomhet rundt tilskuddsordningene.  

Både vi og Klimaetaten var godt fornøyd med resultatene. Til tross for at budsjettet var en tredjedel av samme periode året før, nådde vi 125 000 flere mennesker. Kostnaden per klikk ble halvert, og klikk inn på nettsiden økte med nær 155 prosent,

Klimaetaten bestilte i etterkant også heldags workshop med Vild for kompetanseheving av sin markedsavdeling. Spesielt ville de lære seg å få mest mulig ut av Facebook.

Kontakt oss for mer informasjon om kurs og workshops.

Halvert kostnad
per klikk 

1 738 150 visninger på skjerm

(klikk og spill av video)

Tall sammenlignet med samme periode 2021

økning av klikk på kampanjesider fra annonser 

155 %

66 %

mindre annonsekroner brukt 

8,6 %

mer
eksponering

(klikk og spill av video)

Forrige
Forrige

Höegh Haslelinje

Neste
Neste

Hvass