Klimaetaten
Vild lagde kampanjer for tre av tilskuddsordningene til Klimaetaten i 2022. Vi hadde ansvaret for innsikt, strategi, annonsetekst, annonsering, optimalisering og rapportering. Tilskuddsordningene vi fikk ansvaret for, var ladeinfrastruktur, isolasjon og solcelle (bedrift + privat). Målet med kampanjene var klikk inn til landingssiden samt å skape oppmerksomhet rundt tilskuddsordningene. Både vi og Klimaetaten var godt fornøyd med resultatene. Til tross for at budsjettet var en tredjedel av samme periode året før, nådde vi 125 000 flere mennesker. Kostnaden per klikk ble halvert, og klikk inn på nettsiden økte med nær 155 prosent, Klimaetaten bestilte i etterkant også heldags workshop med Vild for kompetanseheving av sin markedsavdeling. Spesielt ville de lære seg å få mest mulig ut av Facebook.
Kunde
Klimaetaten
Tjenester
Innsikt Strategi Annonsetekst Annonsering Optimalisering Rapportering
ÅR
2022
Krediteringer
Videoproduksjon: Manus
66 %
mindre annonsekroner brukt
155 %
økning av klikk på kampanjesider fra annonser
8,6 %
mer eksponering
Vild Sosiale medier