Klimaetaten

I 2022 utviklet Vild kampanjer for tre av Klimaetatens tilskuddsordninger, med ansvar for innsikt, strategi, annonsetekst, annonsering, optimalisering og rapportering. Tilskuddsordningene vi jobbet med, omfattet ladeinfrastruktur, isolasjon og solcelle for både bedrift og privatpersoner. Målet var å drive trafikk til landingssiden og skape økt oppmerksomhet rundt ordningene. Resultatene var svært gode. Til tross for at budsjettet var en tredjedel av samme periode året før, nådde kampanjene 125 000 flere mennesker, kostnaden per klikk ble halvert, og trafikken til nettsiden økte med nær 155 prosent. Etter kampanjene bestilte Klimaetaten en heldags workshop med Vild for å styrke kompetansen i markedsavdelingen, med fokus på å få mest mulig ut av tilstedeværelsen på Facebook.

Kunde

Klimaetaten

Tjenester

Innsikt Strategi Annonsetekst Annonsering Optimalisering Rapportering

ÅR

2022

Krediteringer

Videoproduksjon: Manus

66 %

mindre annonsekroner brukt

155 %

økning av klikk på kampanjesider fra annonser

8,6 %

mer eksponering

Se flere prosjekter

Se flere prosjekter

Se flere prosjekter