Klimaetaten
I 2022 utviklet Vild kampanjer for tre av Klimaetatens tilskuddsordninger, med ansvar for innsikt, strategi, annonsetekst, annonsering, optimalisering og rapportering. Tilskuddsordningene vi jobbet med, omfattet ladeinfrastruktur, isolasjon og solcelle for både bedrift og privatpersoner. Målet var å drive trafikk til landingssiden og skape økt oppmerksomhet rundt ordningene. Resultatene var svært gode. Til tross for at budsjettet var en tredjedel av samme periode året før, nådde kampanjene 125 000 flere mennesker, kostnaden per klikk ble halvert, og trafikken til nettsiden økte med nær 155 prosent. Etter kampanjene bestilte Klimaetaten en heldags workshop med Vild for å styrke kompetansen i markedsavdelingen, med fokus på å få mest mulig ut av tilstedeværelsen på Facebook.
Kunde
Klimaetaten
Tjenester
Innsikt Strategi Annonsetekst Annonsering Optimalisering Rapportering
ÅR
2022
Krediteringer
Videoproduksjon: Manus
66 %
mindre annonsekroner brukt
155 %
økning av klikk på kampanjesider fra annonser
8,6 %
mer eksponering
Vild Sosiale medier

