Gatelangs i East Village med klesmerket KROHN

Vild har vært på jobb med Anita Krohn Traaseths nye merkevare. KROHN er et splitter nytt klesmerke som selger unisex-dresser i rødt, hvitt og sort. Fokuset er også «å ta plass», med en kundeklubb som aldri kommer til å sende deg e-post med rabatter, men heller business- og karrieretips.

KROHN suits er i NYC

Foto: Pontus Hook

1. Hvorfor tok dere turen til New York?

KROHN er i NYC for å delta på et pre-NYC Fashion Week event, "New Nordic Forces for Change in Fashion" i regi av det norske Generalkonsulatet, sammen med TOMRA Textiles, McKinsey og UN Partnerships.

2. Hva slags ambisjon har dere for merkevaren deres?

Å klare å bygge opp et annerledes slow-fashion-merke og å introdusere en ny kategori; Nordic Powersuits.

3. Sharing is caring! Har dere noen strategier dere mener andre merkevarer bør herme etter dere på? 

Absolutt! Pay it forward – det er en av våre tre verdier! Ja, hele forretningsstrategien vår er beskrevet, analysert og publisert av to professorer i strategi fra INSEAD i Paris, og blitt en case. Caset heter: "KROHN: A blue ocean of Red Fashion". Nå i september skal den foreleses for MBA studenter, og jeg får treffe dem! Her ligger caset: https://publishing.insead.edu/case/krohn-a-blue-ocean-red-fashion  

4. Hvorfor tror du KROHN vil gjøre suksess internasjonalt?

Det gjenstår jo å se om vi får til da, og vi har ikke dårlig tid. Dette skal skje organisk, ved å bygge erfaringer, kunnskap og relasjoner over tid. Så langt opplever vi svært god respons på å ha en tydelig kategori; Nordic Powersuits, at vi representerer slow-fashion i alle ledd og at avsendertroverdigheten skiller seg ut fra de mer sesongfokuserte fast-fashion merkene som også lager suits.

5. Sist, men ikke minst. What's next? På godt norsk – hva er det neste på planen for KROHN?

Vi har jo ikke lansert ennå, så det er next, i 2024. 2023 handler om å sette det hele sammen. Vi pilottester alt vi gjør, fra valg av design, materiale, innpakning, logistikk, kommunikasjon, samarbeidspartnere og lar rett og slett suiten lede an. Den har så langt tatt oss hit til NYC, til INSEAD i Paris og Japan/Tokyo står også på agendaen. Den blir båret av menn og kvinner i alle aldre, fra medlemmer av kongefamilien, fotballpresidenten, ministre, advokater, kunstnere, designere, studenter, pensjonister, byråkrater, direktører – ja det er utrolig moro og givende å jobbe med dette prosjektet!

Wow! Takk for spennende fem kjappe. Vi(ld) ønsker dere masse lykke til videre på dressreisen! Det blir spennende å følge med videre. 

Ønsker du at vi intervjuer deg når din merkevare tar turen til New York? Send oss en e-post på hei@vild.no, da vel!




Forrige
Forrige

Bli kjent med UX-designeren vår, Lynette!

Neste
Neste

Støtter bedriften din Pride? Slik unngår du rainbowwashing!